Returhantering
Behöver du byta storlek eller motsvarade inte varan förväntningarna? Nedan kan du läsa om hur du gör för att skicka tillbaka dina varor!
Jag fick ingen retursedel med i paketet?
För att minska vår klimatpåverkan skickar vi inte med några papper i paketet. Istället skickas dessa digitalt vid förfrågan och för att hämta en fraktsedel klickar du här
Jag måste byta storlek - hur gör jag?
Vi gör endast återköp, detta betyder att du får pengarna tillbaka för den felaktiga storleken och lägger en ny order på rätt storlek. Har du köp kampanjvaror eller paket så ser vi självklart till att du betalar rätt pris oavsett retur.
Vad gör jag med fakturan?
Alla våra betalningar går via Klarna. Om du har gjort ett köp av ett paket så är det den första fakturan du ska betala. I övrigt ska du betala fakturan för den senaste varan. Har du fler frågor kring betalning hänvisar vi till att logga in på klarna.com eller ringa de på 08 120 120 10.
När vi har mottagit och kontrollerat den returnerade varan återbetalar vi snarast hela köpesumman inklusive eventuell fraktkostnad (ej returfrakten), dock senast inom 30 dagar enligt Distansavtalslagen. Om du har betalat med faktura, direktbetalning eller förskottsbetalning överför vi pengarna till ditt bankkonto alt. stryker fakturan. Om du har betalat med kort krediterar vi retursumman på ditt kort.
Handläggningstid
Enligt distans- och hemförsäljningslagen har vi 14 dagar på oss från och med att vi har tagit emot paketet att behandla din retur, oftast går det fortare än så. Vi reklamationer är handläggningstiden upp till 30 dagar beroende på om varan kan repareras eller måste bytas ut.
Varans emballage
Fram tills paketet har nått oss är det kundens ansvar. Det är därför mycket viktigt att du sparar inlämningskvitto samt emballerar det lika väl som när du fick paketet.
Varans skick
Kunden har alltid rätt att inspektera en vara, varan måste dock vara i säljbart skick när du returnerar. Var därför försiktig med emballage och varan i sig. Är varan inte i säljbart skick godtas inte returen.
Ej tillåtna returer
Hygienartiklar i form av lockpipor och underkläder tar vi ej emot returer på om förpackningen är öppnad. Detta av hygienskäl. Vi tar inte heller emot returer på öppnade förpackningar av djurmat och djurgodis samt kosttillskott.
Vid köp av Tracker Hunter Licens och andra digitala produkter är ångerrätten förbrukad vid aktivering. Vid retur av vapenskåp är det självkostnadsfrakt.

till i din varukorg.