Populära länkar


Varumärken

Alla varumärken

Kategorier

Produkten läggs i din varukorg.
Produkten har lagts till i din varukorg.

Kontakta Oss

 

   Nettojakt.se har blivit Widforss.se och vi hälsar både nya och gamla kunder välkomna! Om du har lagt en order via Nettojakt.se och vill göra ett storlekbyte, returnera eller reklamera en vara ber vi dig att kontakta info@nettojakt.se.

 

   Vänligen observera att sortiment och pris kan skilja mellan Widforss.se och butiken i Steninge.

 

    E-post webbutik: info@widforss.se   
    Mejlfrågor besvaras vanligtvis helgfri vardag inom 24 timmar.

 

Telefon kundtjänst webbutik: 08 - 525 00 889
Vardagar kl 9-17 (lunchstängt kl 12-13)

 

    Butik och vapenhandel i Steninge: steninge@widforss-steninge.se

 

 

 

Vad kommer att hända med Nettojakt.se?

För att kraftigt förbättra våra leveranstider och samtidigt kunna erbjuda ett ännu bredare sortiment till lika förmånliga priser så har Nettojakt gått ihop med Widforss. Det gemensamma lagret är nu i Sverige och det innebär bland annat följande:

  • Fri frakt till hela Sverige
  • Svensk Kundservice
  • Snabbare leveranser
  • Inga fakturaavgifter
  • Ett bredare sortiment

Jag har handlat på Nettojakt och nu vill jag göra ett byte/reklamation/retur. Hur går jag till väga?

Maila info@nettojakt.se så hjälper de dig. Vill du bli uppringd så skriv det i mejlet.

Jag har handlat på Nettojakt och har ett garantiärende. Hur går jag tillväga?

Maila info@nettojakt.se så hjälper de dig. Vill du bli uppringd så skriv det i mejlet.

Jag saknar produkter ur Nettojakts sortiment på Widforss hemsida. Hur får jag tag i dem?

Widforss har tagit över Nettojakts sortiment. Det finns dock vissa varor som har tagit slut och som inte längre tillverkas. Dessa varor säljer vi alltså inte längre. Vi är dock övertygade om att du kan hitta nya favoriter på Widforss.se. Saknar du något i vårt sortiment så är du välkommen att höra av dig till info@widforss.se

Jag får plötsligt nyhetsbrev från Widforss. Varför då?

Bara för att domänen Nettojakt inte längre finns kvar så vill vi inte att våra kunder ska missa bra erbjudanden eller uppdateringar om det senaste inom jakt, vildmark och outdoor. Den enda skillnaden nu är alltså att avsändaren är Widforss.se och inte Nettojakt.se. Självklart går det att avregistrera sig från nyhetsbrevet. Längst ner i nyhetsmejlet finns en länk som du klickar på för att avregistrera dig från nyhetsmejlet.

 

Hur handlar jag?

Läs här Så handlar du .

Vilken storlek ska jag välja?

Storlekstabeller från våra vanligaste märken hittar du samlade här. Tänk på att jaktkläder generellt är lite större i storleken för att du ska få plats med extra lager under. Så funderar du mellan två storlekar på jaktkläder brukar du kunna välja din vanliga storlek.

Vad kostar det att handla på widforss.se?

Hos oss kan du alltid handla fraktfritt! Vi har både fraktalternativ som är gratis och några som kostar. Priset finns angivet på respektive fraktsätt i kassan. Står det 0 kr levererar vi ditt paket gratis.

Läs mer om fraktsätten under frakt och leverans.

Det tillkommer inga extra kostnader såsom faktura- eller kontokortsavgifter när du handlar på widforss.se. Däremot finns betalval hos Klarna där avgifter kan tillkomma, såsom delbetalning eller senarelagd betalning.


Var är mitt paket?

Alla beställningar som görs helgfria vardagar skickas normalt från oss samma dag eller senast nästföljande vardag.

När din order skickas från vårt lager får du en leveransbekräftelse till din e-postadress. I denna finns ett kolli-id/sändningsnummer som du kan använda för att spåra din försändelse. Du kan även klicka på länken i leveransbekräftelsen.

Normalt tar leveransen 1-3 vardagar från att det skickats från vårt lager beroende på leveranssätt men ibland kan det ta något längre tid. Har du väntat längre än en vecka, kontakta vår kundservice.


Var är min faktura?

När du som privatperson handlar hos oss skickas fakturan som standard till din mailadress. Hittar du inte fakturan i mejlen sök efter mail från Klarna och leta även bland skräpposten. Hittar du ändå inte fakturan i mejlen logga in på Mina sidor på klarna.se där du kan se dina fakturor och dess betalstatus. Har du fler fakturafrågor är du välkommen att kontakta Klarnas kundservice via mejl på info@klarna.se eller via telefon på nummer 08-120 120 10.

När du handlar som företag genomför du köpet via vår egna kassa (inte Klarna Checkout). Fakturan ligger då som standard med i paketet tillsammans med varorna om fakturadressen är samma som leveransadressen. Om fakturadressen är en annan än leveransadressen skickas fakturan separat med Posten till den angivna fakturaadressen.  Har du råkat slänga fakturan som låg med i paketet logga in på Mina sidor på klarna.se där du kan se dina fakturor och dess betalstatus. Har du fler fakturafrågor är du välkommen att kontakta Klarnas kundservice via mejl på info@klarna.se eller via telefon på nummer 08-120 120 10.


Vad menas med betalsätt Klarna Checkout?

Klarna Checkout är en betallösning genom vilken du kan välja följande betalsätt: Klarna Faktura, Klarna Konto, kortbetalning eller direktbetalning via internetbank.


Hur fungerar Klarna Checkout?

Med Klarna Checkout behöver du bara fylla i e-postadress och postnummer och sedan slutföra köpet. Först bekräftas köpet och sedan väljer du vilket betalsätt du vill använda: Klarna Faktura, Klarna Konto, kortbetalning eller direktbetalning via internetbank. Väljer du att inte ändra betalsätt blir det Klarna Faktura. Väljer du Klarna Faktura kommer en epostfaktura att skickas till den angivna mejladressen.

Jag har ångrat mitt köp, vad gör jag?

Du har 30 dagars ångerrätt från den dag du mottagit varan. En förutsättning är dock att varan är oanvänd och oskadad. 

Kontakta kundservice för att anmäla retur. Widforss.se skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Kunden står för returkostnad enligt Postnords portotabell och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott. Mer information hittar du under köpvillkor / ångerrätt och retur.


Hur vet jag att ordern har gått igenom?

Så fort du har slutfört din beställning så skickas en orderbekräftelse till din mejladress. Får du ingen orderbekräftelse kontakta oss på kundservice så kan vi svara på om ordern har gått igenom eller inte.


Hur stoppar jag min order om något blivit fel?

Vill du stoppa en order eller göra ändringar i den så är det enklast om du skickar ett mejl till vår kundservice på info@widforss.se. Gör detta så fort som möjligt eftersom vi har en snabb orderhantering. Har paketet redan börjat packas har vi ingen möjlighet att göra några ändringar eller stoppa ordern.


Vad menas med prenumeration?

Om du automatiskt vill få leverans av en produkt kan du välja att starta en prenumeration. Du väljer om du vill ha leverans varje månad, varannan månad eller varje kvartal. Produkten levereras omgående och sedan samma datum varje period tills du väljer att avsluta prenumerationen. Du kan avsluta den när du vill genom att kontakta vår kundservice senast vardagen innan ordinarie leveransdag. Priset på produkten kan ändras under prenumerationsperioden. Läs mer om prenumerationer här.


Rabattkod, vad är det?

En rabattkod är en bokstavs-/sifferkombination eller ett ord som ger rabatt på din order. Efter att du skrivit in din kod och klickat på "hämta" så dras rabatten direkt i kassan och priserna korrigeras och blir röda. Rabattkoder skickas ibland ut i våra nyhetsmail men oftast är det enstaka produkter/leverantörer som annonserar sina rabattkoder genom tidningar, på mässor eller andra forum. Har du en rabattkod så vet du förmodligen om det. I annat fall kan du hoppa över denna ruta. Vi delar inte ut rabattkoder på begäran.


Jag får påminnelser om att hämta ett paket jag redan har löst ut.

Det kan bero på att ditt ombud har glömt registrera att du har löst ut ditt paket, då uppdateras inte den informationen hos Postnord och DHL eller hos oss som då skickar ut påminnelseavier om ditt paket. Om du får en påminnelseavi och redan har hämtat ut paketet så kan du bortse från den.

 

Kan jag välja vilket fraktsätt jag vill att mitt paket ska skickas med?

Ja, du väljer själv vilket fraktsätt ditt paket skickas med. Ibland kan det dock finnas begränsningar i vilka fraktsätt som blir valbara när du står i kassan och detta beror på innehållet i din kundvagn. Vissa varor kan exempelvis vara temperaturkänsliga eller kräva legitimation vid uthämtandet. I dessa fall blir vissa fraktalternativ gråmarkerade och kan just vid denna beställning inte väljas.


Kan jag beställa till utlandet?

Nej, tyvärr. Vi levererar endast till adresser inom Sverige.


Hur avregistrerar jag mig från nyhetsmejlet?

Längst ner i nyhetsmejlet finns en länk som du klickar på för att avregistrera dig från nyhetsmejlet, dvs: ”Om du vill avsluta din prenumeration på detta nyhetsbrev, klicka här”.


Jag har en fråga om min faktura, vart vänder jag mig?

För att få svar på dina fakturafrågor kontaktar du Klarna via mejl info@klarna.se eller telefon på nummer 08-120 120 10. Du kan också gå direkt till Klarnas hemsida och få information om din faktura. Logga in med ditt person- eller organisationsnummer samt fakturans OCR-nummer. Där kan du också flytta fram förfallodatumet 10 dagar om du inte kan betala din faktura inom utsatt tid.


Hur betalar jag min faktura från ett utländskt konto?

För att betala från ett utländskt konto använder du följande uppgifter: 

Betalningsmottagare: Klarna/Nordea Finans Sverige AB (publ) 

IBAN: SE58 9500 0099 6026 0036 5171 

BIC/SWIFT: NDEASESS

 

Är det samma sortiment i webbutiken som i den fysiska butiken i Steninge?

Nej, sortimentet varierar mellan webbutiken och Widforss fysiska butik i Steninge. Vi jobbar naturligtvis för att kunna erbjuda ett så brett sortiment som möjligt även online. I butiken i Steninge hittar du förutom vapen och ammunition även Widforss anrika urval av kläder, kängor och övrig utrustning.

 

Kan jag använda mitt presentkort från den fysiska butiken i webbshopen?

För tillfället går det tyvärr inte att använda presentkort från den fysiska butiken i webbshopen. Däremot kan du använda presentkort från den nedlagda butiken på Fredsgatan i butiken i Steninge.

 

Kan jag köpa vapen och ammunition på hemsidan?

Just nu sköts all vapenhandel via den fysiska butiken Widforss Steninge. Butiken har ett av Sveriges bästa utbud av vapen för jakt- och sportskytte. Kontakta steninge@widforss-steninge.se eller ring butiken på 08-466 05 10 för personlig service vid  vapenköp.

 

Var hittar jag Widforss vapenauktioner?

Widforss vapenauktioner sköts av butiken i Steninge. Lägsta auktionsvärde för licenspliktiga vapen måste generellt uppgå till 3 000 kr. Licensfria varor såsom blankvapen, regalia mm kommer att ha ett lägsta värde på 500 kr. På grund av licensproblematik rörande enhandsvapen så läggs dessa inte ut på auktionen men kan tas emot för destruktion. Inlämning sker i butiken i Steninge.

Till Widforss Steninge.