Kundvagnen laddas  
Vinterrea med upp till 60% | Använd kod WINTER på produkter märkta Rabattkod

Vanliga frågor

Hur handlar jag?

Här hittar du information om hur du handlar hos oss på Widforss.

Kundservicetelefon: 010 884 84 67

 

Vilken storlek ska jag välja?

Storlekstabeller från våra vanligaste märken hittar du samlade här. Tänk på att jaktkläder generellt är lite större i storleken för att du ska få plats med extra lager under. Så funderar du mellan två storlekar på jaktkläder brukar du kunna välja din vanliga storlek

Var är mitt paket?

Alla beställningar som görs helgfria vardagar skickas normalt från oss samma dag eller senast nästföljande vardag.

När din order skickas från vårt lager får du en leveransbekräftelse till din e-postadress. I denna finns ett kolli-id/sändningsnummer som du kan använda för att spåra din försändelse. Du kan även klicka på länken i leveransbekräftelsen.

Normalt tar leveransen 1-3 vardagar från att det skickats från vårt lager beroende på leveranssätt men ibland kan det ta något längre tid. Har du väntat längre än en vecka, kontakta vår kundservice.

 

Var är min faktura?

När du som privatperson handlar hos oss skickas fakturan som standard till din mailadress. Hittar du inte fakturan i mejlen sök efter mail från Klarna och leta även bland skräpposten. Hittar du ändå inte fakturan i mejlen logga in på Mina sidor på klarna.se där du kan se dina fakturor och dess betalstatus. Har du fler fakturafrågor är du välkommen att kontakta Klarnas kundservice via mejl på info@klarna.se eller via telefon på nummer 08-120 120 10.

 

Vad menas med betalsätt Klarna Checkout?

Klarna Checkout är en betallösning genom vilken du kan välja följande betalsätt: Klarna Faktura, Klarna Konto, kortbetalning eller direktbetalning via internetbank.

 

Hur fungerar Klarna Checkout?

Med Klarna Checkout behöver du bara fylla i e-postadress och postnummer och sedan slutföra köpet. Först bekräftas köpet och sedan väljer du vilket betalsätt du vill använda: Klarna Faktura, Klarna Konto, kortbetalning eller direktbetalning via internetbank. Väljer du att inte ändra betalsätt blir det Klarna Faktura. Väljer du Klarna Faktura kommer en epostfaktura att skickas till den angivna mejladressen.

 

Jag har ångrat mitt köp, vad gör jag?

Du har 30 dagars ångerrätt från den dag du mottagit varan. En förutsättning är dock att varan är oanvänd och oskadad. 

Fyll i vårt returformulär för att göra en retur. Widforss.se skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Vi reserverar oss för att ta ut en returkostnad och kunden har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott. Mer information hittar du under köpvillkor / ångerrätt och retur.

 

Kostar det något att göra en retur?

En administrativ avgift på 45 SEK tillkommer vid returer.

 

Hur gör jag en retur?

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt LODA - Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Hos oss har du 30 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. Varan behöver returneras i ett oförändrat skick för att du som kund ska få en fullständig kreditering. För elektronik gäller returrätten vid obruten förpackning. För att anmäla att du gör en retur ber vid dig gå in på https://www.widforss.se/returtjanst och hämta en retursedel. Den laddas ner direkt och skickas även på mail.  

Varans emballage

Fram tills paketet har nått oss är det kundens ansvar. Det är därför mycket viktigt att du sparar inlämningskvitto samt emballerar det lika väl som när du fick paketet. 

Varans skick

Kunden har alltid rätt att inspektera en vara, varan måste dock vara i säljbart skick när du returnerar. Var därför försiktig med emballage och varan i sig. Är varan inte i säljbart skick godtas inte returen. 

Ej tillåtna returer

Hygienartiklar i form av lockpipor och underkläder tar vi ej emot returer på om förpackningen är öppnad. Detta av hygienskäl. Vi tar inte heller emot returer på öppnade förpackningar av djurmat och djurgodis samt kosttillskott. Även Tracker Hunter Licens är ej tillåten om den är aktiverad. För retur och byten av vapenskåp tillkommer självkostnadsfrakt.

 

Jag fick ingen retursedel med i paketet?

För att minska vår klimatpåverkan skickar vi inte med några papper i paketet. Vill du göra en retur följer du instruktionerna ovan eller kontaktar oss via kontaktformuläret som du hittar om du klickar på ikonen längst ned till höger på vår hemsida.

 

Jag måste byta storlek - hur gör jag?

Vi gör endast återköp, detta betyder att du får pengarna tillbaka för den felaktiga storleken och lägger en ny order på rätt storlek. Har du köp kampanjvaror eller paket så ser vi självklart till att du betalar rätt pris oavsett retur.

 

Vad gör jag med fakturan?

Alla våra betalningar går via Klarna. Om du har gjort ett köp av ett paket så är det den första fakturan du ska betala. I övrigt ska du betala fakturan för den senaste varan. Har du fler frågor kring betalning hänvisar vi till att logga in på klarna.com eller ringa de på 08 120 120 10. 

När vi har mottagit och kontrollerat den returnerade varan återbetalar vi snarast hela köpesumman inklusive eventuell fraktkostnad (ej returfrakten), dock senast inom 30 dagar enligt Distansavtalslagen. Om du har betalat med faktura, direktbetalning eller förskottsbetalning överför vi pengarna till ditt bankkonto alt. stryker fakturan. Om du har betalat med kort krediterar vi retursumman på ditt kort.

 

Jag har en fråga om min faktura, vart vänder jag mig?

För att få svar på dina fakturafrågor kontaktar du Klarna via mejl info@klarna.se eller telefon på nummer 08-120 120 10. Du kan också gå direkt till Klarnas hemsida och få information om din faktura. Logga in med ditt person- eller organisationsnummer samt fakturans OCR-nummer. Där kan du också flytta fram förfallodatumet 10 dagar om du inte kan betala din faktura inom utsatt tid.

 

Handläggningstid

Enligt distans- och hemförsäljningslagen har vi 14 dagar på oss från och med att vi har tagit emot paketet att behandla din retur, oftast går det fortare än så. Vi reklamationer är handläggningstiden upp till 30 dagar beroende på om varan kan repareras eller måste bytas ut.

 

Hur vet jag att ordern har gått igenom?

Så fort du har slutfört din beställning så skickas en orderbekräftelse till din mejladress. Får du ingen orderbekräftelse kontakta oss på kundservice så kan vi svara på om ordern har gått igenom eller inte.

 

Hur stoppar jag min order om något blivit fel?

Vill du stoppa en order eller göra ändringar i den så är det enklast om du skickar ett mejl till vår kundservice via vårt kontaktformulär. Detta hittar du om du klickar på den gröna ikonen längst ned till höger på vår hemsida. Gör detta så fort som möjligt eftersom vi har en snabb orderhantering. Har paketet redan börjat packas har vi ingen möjlighet att göra några ändringar eller stoppa ordern. Då kan du istället göra en retur av beställningen när du har mottagit den.

 

Vad menas med prenumeration?

Om du automatiskt vill få leverans av en produkt kan du välja att starta en prenumeration. Du väljer om du vill ha leverans varje månad, varannan månad eller varje kvartal. Produkten levereras omgående och sedan samma datum varje period tills du väljer att avsluta prenumerationen. Du kan avsluta den när du vill genom att kontakta vår kundservice senast vardagen innan ordinarie leveransdag. Priset på produkten kan ändras under prenumerationsperioden. Läs mer om prenumerationer här.

 

Rabattkod, vad är det?

En rabattkod är en bokstavs-/sifferkombination eller ett ord som ger rabatt på din order. Efter att du skrivit in din kod och klickat på "hämta" så dras rabatten direkt i kassan och priserna korrigeras och blir röda. Rabattkoder skickas ibland ut i våra nyhetsmail men oftast är det enstaka produkter/leverantörer som annonserar sina rabattkoder genom tidningar, på mässor eller andra forum. Har du en rabattkod så vet du förmodligen om det. I annat fall kan du hoppa över denna ruta. Vi delar inte ut rabattkoder på begäran.

 

Jag får påminnelser om att hämta ett paket jag redan har löst ut?

Det kan bero på att ditt ombud har glömt registrera att du har löst ut ditt paket, då uppdateras inte den informationen hos Postnord och DHL eller hos oss som då skickar ut påminnelseavier om ditt paket. Om du får en påminnelseavi och redan har hämtat ut paketet så kan du bortse från den.

 

Kan jag välja vilket fraktsätt jag vill att mitt paket ska skickas med?

Ja, du väljer själv vilket fraktsätt ditt paket skickas med. Ibland kan det dock finnas begränsningar i vilka fraktsätt som blir valbara när du står i kassan och detta beror på innehållet i din kundvagn. Vissa varor kan exempelvis vara temperaturkänsliga eller kräva legitimation vid uthämtandet. I dessa fall blir vissa fraktalternativ gråmarkerade och kan just vid denna beställning inte väljas.

 

Kan jag beställa till utlandet?

Nej, tyvärr. Vi levererar endast till adresser inom Sverige.

 

Hur avregistrerar jag mig från nyhetsmejlet?

Längst ner i nyhetsmejlet finns en länk som du klickar på för att avregistrera dig från nyhetsmejlet, dvs: ”Om du vill avsluta din prenumeration på detta nyhetsbrev, klicka här”.

 

Hur betalar jag min faktura från ett utländskt konto?

För att betala från ett utländskt konto använder du följande uppgifter: 

Betalningsmottagare: Klarna/Nordea Finans Sverige AB (publ) 

IBAN: SE58 9500 0099 6026 0036 5171 

BIC/SWIFT: NDEASESS

 

Kan jag köpa presentkort?

För tillfället går det tyvärr inte att köpa presentkort hos oss. 

 

Går det att handla som företagskund?

Ja det går alldeles utmärkt bara du väljer "Företag" i kassan.

Produkten läggs i din varukorg.
Produkten har lagts
till i din varukorg.