Vanliga frågor
Vilken storlek ska jag välja?
Länkar till storlekstabeller hittar du på produktsidorna. Tänk på att jaktkläder generellt är lite större i storleken för att du ska få plats med extra lager under. Så funderar du mellan två storlekar på jaktkläder brukar du kunna välja din vanliga storlek.
Var är mitt paket?
Alla beställningar som görs helgfria vardagar skickas normalt från oss samma dag eller senast nästföljande vardag. När din order skickas från vårt lager får du en leveransbekräftelse till din e-postadress. I denna finns ett kolli-id/sändningsnummer som du kan använda för att spåra din försändelse.
Du kan även klicka på länken i leveransbekräftelsen. Normalt tar leveransen 1–3 vardagar från att det skickats från vårt lager beroende på leveranssätt, men ibland kan det ta något längre tid. Har du väntat längre än en vecka, kontakta vår kundservice.
Var är min faktura?
När du som privatperson handlar hos oss skickas fakturan som standard till din mailadress. Hittar du inte fakturan i mejlen, sök efter mail från Klarna och leta även bland skräpposten. Hittar du ändå inte fakturan, logga in på Mina sidor på klarna.se där du kan se dina fakturor och dess betalstatus. Har du fler fakturafrågor är du välkommen att kontakta Klarnas kundservice via mejl på [email protected] eller via telefon på 08-120 120 10.
Vad menas med betalsätt Klarna Checkout?
Klarna Checkout är en betallösning genom vilken du kan välja följande betalsätt: Klarna Faktura, Klarna Konto, kortbetalning eller direktbetalning via internetbank.
Hur fungerar Klarna Checkout?
Med Klarna Checkout behöver du bara fylla i e-postadress och postnummer och sedan slutföra köpet. Först bekräftas köpet och sedan väljer du vilket betalsätt du vill använda: Klarna Faktura, Klarna Konto, kortbetalning eller direktbetalning via internetbank. Väljer du att inte ändra betalsätt blir det Klarna Faktura. Väljer du Klarna Faktura kommer en e-postfaktura att skickas till den angivna mejladressen.
Jag har ångrat mitt köp, vad gör jag?
Du har 30 dagars ångerrätt från den dag du mottagit varan. En förutsättning är dock att varan är oanvänd och oskadad. Fyll i vårt returformulär för att göra en retur. Widforss.se skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Vi reserverar oss för att ta ut en returkostnad och kunden har ansvaret för varan tills den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott. Mer information hittar du under köpvillkor / ångerrätt och retur.
Kostar det något att göra en retur?
En administrativ avgift på 45 SEK tillkommer vid returer.
Hur gör jag en retur?
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt LODA – Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Hos oss har du 30 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. Returnera varan i oförändrat skick för att få en fullständig kreditering. För elektronik gäller returrätten endast vid obruten förpackning. Anmäl en retur här.
Varans emballage
Fram tills paketet har nått oss är det kundens ansvar. Spara inlämningskvitto och emballera varan väl.
Varans skick
Du får inspektera varan men den måste returneras i säljbart skick.
Ej tillåtna returer
Öppnade hygienartiklar (lockpipor, underkläder), djurmat, djurgodis, kosttillskott och aktiverade Tracker Hunter-licenser accepteras inte i retur.
För vapenskåp tillkommer självkostnadsfrakt.
Jag fick ingen retursedel med i paketet?
För att minska vår klimatpåverkan skickar vi inte med några papper i paketet.
Följ returinstruktionerna online eller kontakta oss via kontaktformuläret längst ned till höger på hemsidan.
Jag måste byta storlek – hur gör jag?
Vi gör endast återköp. Du får pengarna tillbaka för fel storlek och lägger en ny order på rätt storlek. Vid kampanjvaror ser vi till att du får rätt pris.
Vad gör jag med fakturan?
Alla betalningar går via Klarna. Om du har gjort ett köp av ett paket ska du betala den första fakturan. Annars betalar du fakturan för den senaste varan. När vi mottagit och kontrollerat varan återbetalar vi snarast hela köpesumman (ej returfrakten) – dock senast inom 30 dagar.
Jag har en fråga om min faktura, vart vänder jag mig?
Kontakta Klarna via mejl på [email protected] eller på telefon 08-120 120 10.
Du kan också logga in på Klarnas hemsida.
Handläggningstid
Vi har 14 dagar på oss från mottaget paket att behandla returen.
Vid reklamation kan det ta upp till 30 dagar beroende på om varan behöver repareras eller bytas ut.
Hur vet jag att ordern har gått igenom?
En orderbekräftelse skickas till din mejladress när beställningen är klar.
Om du inte får någon bekräftelse – kontakta kundservice.
Hur stoppar jag min order om något blivit fel?
Kontakta vår kundservice så fort som möjligt via kontaktformuläret på hemsidan. Har paketet börjat packas kan vi inte göra några ändringar, då får du göra en retur när du mottagit ordern.
Rabattkod, vad är det?
En rabattkod är en bokstavs-/sifferkombination som ger rabatt på din order.
Skriv in koden i kassan och klicka på "hämta" så dras rabatten.
Jag får påminnelser om att hämta ett paket jag redan har löst ut?
Det kan bero på att ombudet inte registrerat ditt uthämtande. Om du redan hämtat paketet kan du bortse från påminnelsen.
Kan jag välja vilket fraktsätt som används?
Ja, men vissa produkter kan begränsa tillgängliga fraktalternativ pga. exempelvis temperaturkänslighet eller krav på legitimation.
Kan jag beställa till utlandet?
Nej, vi levererar endast till adresser inom Sverige.
Hur avregistrerar jag mig från nyhetsbrevet?
Klicka på länken 'avregistrera' längst ner i nyhetsbrevet.
Hur betalar jag faktura från ett utländskt konto?
Mottagare: Klarna/Nordea Finans Sverige AB (publ)
IBAN: SE58 9500 0099 6026 0036 5171
BIC/SWIFT: NDEASESS
Kan jag köpa presentkort?
För tillfället kan du inte köpa presentkort hos oss.